Een paar weken later..... - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Yvonne - WaarBenJij.nu Een paar weken later..... - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Yvonne - WaarBenJij.nu

Een paar weken later.....

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

18 Oktober 2012 | Zweden, Gotenburg

Oké, stiekem had ik aan het begin van deze reis al het vermoeden dat ik niet erg goed was in het bijhouden van een weblog. Dit kan natuurlijk meerdere redenen hebben:
1. Ik heb het veeeeel te druk met leuke dingen doen en helemaal geen tijd om de weblog bij te houden.
2. Ik ben gewoonweg te lui.
3. Ik had de mogelijkheid niet, omdat ik geen computer had.
Toevallig klopt dit allemaal. Ik doe namelijk nog steeds ontzettend veel leuke dingen hier en als ik dan thuis kom van al die leuke dingen, heb ik niet echt meer zin om dat met de rest van de wereld te delen. Maar helaas is ook punt 3 waar. Enige tijd heb ik zonder laptop moeten leven. En ik kan jullie vertellen, dat is knap lastig. Je raakt echt gewend aan het hebben van zo'n ding. Gelukkig heb ik sinds maandag weer een grotere, mooiere en betere laptop. Dus eigenlijk is het laten vallen van de laptop helemaal zo slecht nog niet geweest. Het is namelijk alleen het beeldscherm dat kapot is en alle documenten heb ik -als een echt computernerd - nog op m'n USB weten te krijgen. Daarbij moet ik ook zeggen dat ik 'm precies op het goede moment heb laten vallen, Joost was er net en ik kon dus allemaal leuke dingen met 'm doen en daarna kwamen m'n ouders als mét laptop. Dus de afgelopen weken heb ik hen de leuke dingen van Göteborg laten zien en heb ik zelf ook nog wat mooie nieuwe dingen gezien!

Met Joost ben ik onder andere naar Delsjöns naturreservat gegaan... ja dat gebied waar ik met Jeske 20 km doorheen heb gewandeld. Voor de mensen die denken dat je het dan wel gezien hebt... dat is niet zo. Het gebied is echt immens groot en een dikke plus: super dicht bij het centrum. Joost en ik hebben het gebied van andere kant gezien, namelijk vanaf het water. Een beetje actie leek ons wel leuk, dus we hebben een kano gehuurd en een barre tocht afgelegd =D. Het was ontzettend mooi we zaten op de meren en konden aanleggen waar we wilden, we zijn dus ook op een klein eilandje in het meer geweest. Ook hebben we de sauna ontdekt op Olofs. Deze kun je gewoon gratis reserveren en dan zit je heerlijk alleen in de sauna.

Afgelopen paar dagen mocht ik mn ouders vermaken. Helaas had ik wel nog college tussendoor, maar gelukkig ook nog tijd om leuke dingen te doen. Zo heb ik de grote kanelbullar bij café Husaren gegeten, overheerlijk. En ben ik met ze naar het lichtfeest in Alingsas gegaan. Elk jaar worden daar designers gevraagd om een deel van de stad te verlichten op een bijzondere manier. Er wordt dan een route uitgezet die je kunt lopen. De ideeën achter de kunstwerken snapte ik, zoals gewoonlijk, niet helemaal, maar ik vond het wel heel indrukwekkend. Helemaal de sfeer die er hing was erg bijzonder om mee te maken.

Komend weekend lekker met een groep naar Kopenhagen... maar voordat jullie mijn ervaringen daar te weten komen, is het waarschijnlijk eind november ;)!

  • 18 Oktober 2012 - 17:47

    Chris:

    He Yvie! Leuk weer een reisverslag van je te lezen. Is alleen maar een goed teken toch, dat je het een beetje vergeet bij te houden;)! Geniet ervan!

    Liefs, xx Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 5742

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 26 Mei 2014

In een land hier ver, ver vandaan......

23 Augustus 2012 - 01 December 2012

Göteborg

Landen bezocht: