Een trotse inwoonster... - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Yvonne - WaarBenJij.nu Een trotse inwoonster... - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Yvonne - WaarBenJij.nu

Een trotse inwoonster...

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 September 2012 | Zweden, Gotenburg

Inmiddels al bij een hele maand een, niet ingeschreven, doch trotse inwoonster van de stad Göteborg. Ik zal nooit meer klagen over het weer in Nederland, want hier weten ze echt wat herfst is. Voor alle mensen in ons heerlijke kikkerlandje... kijk naar buiten, voeg wat regen toe en haal er een graad of 4 af en dan heb je het weer dat Jeske en ik hier hebben... Genieten toch? Maar gelukkig weet ik mezelf ook in wat slechter weer prima te vermaken!

Verder begint aantal feestjes begint langzamerhand af te nemen, maar na afgelopen zaterdag ben ik ook wel voldaan. Op Chalmers, de TU van Göteborg, worden de vetste feestjes georganiseerd. En afgelopen zaterdag mochten wij daarbij zijn. Maar liefst negen zalen, met in elke zaal een ander muziekstijl, een zwembad, drankjes en versgebakken hamburgers. Dus voor ieder wat wils! En verder.. ik weet nu eindelijk hoe gelukkig de jongens zich voelen dat ze gewoon naar de wc kunnen, terwijl bij de meiden een enorme rij staat. Want ja, Chalmers is nogal een jongensschool, wat betekent dat het eindelijk eens omgedraaid was. Ik kon rustig doorlopen, terwijl ik langs allemaal moeilijk kijkende jongens liep, die o zo nodig naar de wc moesten. Heerlijk!

Verder zijn we met een aantal naar een enorm park gegaan. Er was zelfs een kleine dierentuin daar, waar we gewoon gratis heen konden lopen. We hebben geitjes geaaid, pony's bekeken, naar de zeehonden gezwaaid en gekeken bij het voeren van de pinguins. Ook zijn we langs een veld vol met bambi's gelopen. Zeker voor herhaling vatbaar... aan het eind waren we lichtelijk verdwaald in het park en was de gps functie op de Iphone niet vervelend.

Tenslotte heb ik grootse plannen voor reizen... we gaan sowieso met een groep naar Kopenhagen toe. Ik wil natuurlijk naar de hoofdstad van Zweden (voor de mensen die moeite hebben met Aardrijkskunde: de hoofdstad van Zweden is Stockholm :P). Ook ben ik druk bezig met bekijken wat de opties zijn om naar Helsinki en Riga te gaan. En verder hoop ik dat er nog van alles en nog wat op m''n pad komt qua reizen. Want al is Göteborg een gewone stad, je merkt dat Zweden heel wat te bieden heeft qua natuur en hopelijk mag ik er de komende twee maanden nog veel van zien en van genieten.

  • 27 September 2012 - 12:28

    Els Van Kasteren:

    Hey Yvonne
    wat een leuk verslag en gaaf dat je zoveel dingen doet en ziet. Ook dat je nog zoveel plannen hebt. Je hebt gelijk hoor, je bent er nu toch!! We zien je op 15 oktober, dan komen we Zweden bewonderen.
    Ik app je wel weer, knuffels van Els

  • 18 Oktober 2012 - 11:55

    Jeske:

    Wij zijn zó goed in het bijhouden van een blog :) :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 5741

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 26 Mei 2014

In een land hier ver, ver vandaan......

23 Augustus 2012 - 01 December 2012

Göteborg

Landen bezocht: