De zoektocht naar de goedkope 'suukkels' - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Yvonne - WaarBenJij.nu De zoektocht naar de goedkope 'suukkels' - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Yvonne - WaarBenJij.nu

De zoektocht naar de goedkope 'suukkels'

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Augustus 2012 | Zweden, Gotenburg

De eerste paar dagen voelde alles nogal onwennig! In een vreemde stad, waar je niets of niemand kent. Het is ook best groot allemaal, dus een beetje verloren. Gelukkig is dat gevoel inmiddels naar de achtergrond verdwenen en is het alleen nog maar heel erg leuk.

Ik heb namelijk een tegekke kamer in een van de studentencomplexen; Olofshojd. Mijn kamer heeft lekker een eigen badkamer, dus dat is fijn. Wel zijn Jeske en ik eventjes naar de Ikea gegaan om wat spullen te komen om de kamers op te leuken. Want ja, als je in Zweden bent, moet je toch echt wel even naar de Ikea gaan,,, maar niet getreurd allen in Nederland. De Ikea is exact hetzelfde, zelfs de indeling kwam me nogal bekend voor! Maar nu heb ik dus een hele chille kamer met een waanzinnig uitzicht over de stad :D.

Wat verder natuurlijk moest gebeuren toen we aankwamen, was een fiets kopen. Als rasechte Hollander kun je niet zonder! Aangezien alle studenten hier een fiets hebben, leekhet vinden van een fiets ons niet zo'n probleem. Helaas... dat was het wel. We hebben de hele zaterdag gespendeerd aan het zoeken naar een fietsenwinkel. En we hebben er welgeteld 1 gevonden in heel Göteborg, met enkel peperdure fietsen. Nogal gefrustreerd omdat werkelijkwaar NIEMAND ons kon vertellen waar er een winkel was met goedkope fietsen,, zijn we toch maar op advies van een aantal gaan zoeken op blocket.se... de Zweedse variant van marktplaats. Daar vonden we eindelijk wat. En maandag konden we 13km verderop (jaaa de terugreis op de fiets was ernstig vermoeiend) fietsen komen bekijken bij Gustavo's Cykel shop. Gelukkig zat er iets tussen en onze zoektocht naar een fiets was dus voorbij.

Voor de mensen die de link nog niet hebben gelegd met de titel...... Fiets is in het Zweeds cykel en spreek je uit als 'suukkel'.

Naast de fiets en de ikea vermaken we ons hier prima met onze mede Erasmus studenten. Al een aantal gezellig mensen ontmoet en leuke dingen gedaan. Ik vermaak me hier wel de komende drie maanden!


  • 30 Augustus 2012 - 14:07

    Jacintha:

    Ik had inderdaad de link niet gelegd, maar fijn dat je 'm me even uitlegt :P Super tof dat je het zo naar je zin hebt meis! Kom je snel opzoeken :)

  • 30 Augustus 2012 - 18:00

    Mar:

    En ik ben maar denken dat je zweedse dates voor me aan t scoren was... :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 5729

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 26 Mei 2014

In een land hier ver, ver vandaan......

23 Augustus 2012 - 01 December 2012

Göteborg

Landen bezocht: